Languages

30 Dagen zonder klagen. Laten we om liefde vragen.

Event

Share this on

Starting
17 January 2022 09:00
Ending
17 January 2022 19:00
Korte omschrijving

‘30 Dagen zonder klagen’ roept op om weer écht eens naar elkaar te luisteren om zo meer en meer met elkaar verbonden te zijn. Doe jij mee? We starten op Blue Monday (17 januari 2022).

Omschrijving

Wij hopen dat iedereen met evenveel aandacht het alarmerende VN-klimaatrapport gelezen heeft. VN-Secretaris-Generaal Antonio Guterres noemt het 'code rood voor de mensheid'. Een oproep voor meer acties per land en per individu.
Daarom nemen wij alvast actie met de campagne '30 Dagen zonder klagen - Laten we om liefde vragen' als SDG initiatief.
Met deze campagne willen we graag het bewustzijn rond klagen verhogen, zowel voor jezelf als in je omgeving. De focus ligt op hoe we met klagen kunnen omgaan, hoe we écht naar elkaar kunnen luisteren zonder iemand meteen weg te zetten waardoor we ons niet gehoord voelen. Ieder gelooft immers in de waarheid van zijn eigen verhaal.
Er is veel reden (zeker nu ook weer ) tot klagen! Door elkaar te omarmen met liefde, kunnen we de klaagmuur afbouwen en verbondenheid creëren. In deze globale pandemie willen we de mentale veerkracht en welzijn centraal stellen door er samen op een positieve manier aan te blijven werken.
Met onze ambassadeurs hopen we mensen te inspireren om verdraagzamer en liefdevoller te zijn tegenover elkaar en in het bijzonder tegenover mensen die klagen.
Ontdek deze boeiende mensen in onze clip geregisseerd door Anthony Nti.
Het is voor Isabelle Gonnissen, de initiatiefneemster, inderdaad hartverwarmend dat de campagne ondersteund wordt door deze inspirerende ambassadeurs: Anthony Nti, Lynn Wesenbeek, Jeroen Wils, Leo Bormans, Quadir Nadery, Jill Heyninck, Julie Hendrickx, Jeanne Devos, Wim Stultiens en Sigrid Voorspoels.

We bieden ook een leidraad aan hoe je zelf concreet aan de slag kan gaan.
Wat kan je doen als mensen tegen je klagen?
Als eerste stap, willen we iedereen graag aanmoedigen om écht (weer) te luisteren naar elkaar. Klagen is immers een roep om aandacht, om gezien en gehoord te worden, een roep om liefde. Luisteren is dan ook een eerste stap, een warm gebaar dat je kan maken als iemand tegen je klaagt.
De tweede stap bestaat uit ondersteuning bieden: Vraag om specifiek te zijn, om de klacht te herformuleren. Stel vragen die het inzicht bevorderen en mogelijk een ander licht werpen op het gegeven. Zet aan tot actie of vraag wat jij kan doen. Dit kan het wederzijds begrip verhogen en de connectie met je medemens verbeteren.
Tenslotte willen we je graag wijzen op zelfzorg, als laatste stap, als de andere acties niet onmiddellijk soelaas brengen. Hiermee bedoelen we dat je mag aangeven wat het repetitief klagen met je doet. Op die manier kan je je grens aangeven.

Doe jij mee?

Naam van de organisator
30 Dagen zonder klagen
Categorie organisator
Burger
Contactpersoon (openbaar)
Isabelle Gonnissen
Plaats
2550
Belgium
Toegankelijk voor gehandicapten
No

Location Map