VBO, SDG Voice 2018, lanceert website over SDGs voor bedrijven
Het VBO (Verbond van Belgische Ondernemingen) werd verkozen tot “SDG Voice” 2018. Dit jaar speelt de organisatie dus de rol van SDG-ambassadeur bij haar leden in de Belgische ondernemerswereld. Voor hen lanceert VBO een website over de SDGs. Het doel? Bedrijven helpen om de SDGs toe te passen op het terrein en CEO’s overtuigen om “duurzame winst te genereren” dankzij de SDGs.
De geopolitieke spanningen, de leefmilieu-uitdagingen, het vertrouwen van de Belgische ondernemers, de vierde industriële revolutie, de economische mogelijkheden die de 17 SDG’s van de Verenigde Naties bieden... Dit alles en meer wordt uitgelegd op de nieuwe website van het VBO.
Waarom lanceert het VBO een website over de SDGs?
Op deze website krijgen CEO’s en managers antwoorden op SDG-gerelateerde vragen die belangrijk zijn voor hun core business: Wat zijn SDGs? Wat zijn de economische mogelijkheden? Wat zijn de voordelen voor bedrijven? Wat zijn de stappen om de SDGs efficiënt te gebruiken?
De SDGs zijn een goed instrument voor bedrijven om nieuwe marktkansen te ontwikkelen.
De website zet ook bedrijven die al werken met de SDGs in de kijker. Cartamundi, IBA, Essenscia, Fevia bijvoorbeeld. Ontdek hoe deze bedrijven zich inzetten voor de SDGs.
Herlees en herbekijk de ambities van het VBO als SDG Voice 2018.